Links, rechts, rechts en rechtdoor tot de rotonde - Reisverslag uit Aruba, Aruba van Jannemieke - WaarBenJij.nu Links, rechts, rechts en rechtdoor tot de rotonde - Reisverslag uit Aruba, Aruba van Jannemieke - WaarBenJij.nu

Links, rechts, rechts en rechtdoor tot de rotonde

Blijf op de hoogte en volg Jannemieke

17 Juli 2014 | Aruba, Aruba

Zo, dit is voorlopig mijn laatste reisverslag.. want het kost wel veel tijd om dit bij te houden.

Vandaag heb ik voor het eerst een auto gehuurd, een chevrolet. Het was wel weer even wennen om in een schakelauto te rijden nadat ik zo lang in de automaat van opa en oma had gereden. De laatste keer in een schakelauto zal toch al gauw een jaar of twee jaar geleden zijn, maar het ging goed! Plan twee voor vandaag was het opzoeken van het kantoor van de stichting waarvoor ik hier werk. Ik ken alleen de wegen niet en heb dus op googlemaps vertrouwd. Op googlemaps zag ik al dat ik links, rechts, rechts moest en vervolgens naar de rotonde.. die weg kende ik al! Daarna was het alleen nog rechtdoor, linksaf en de tweede rechts.. dat moest lukken. Toen ik de overbuurman sprak, gaf die me een snellere route rechts, aan het einde links, tweede rechts en aan het einde weer rechts. (Want ja, het is hier toch echt een kwestie van onthouden van volgordes links en rechts zoals ik hierboven beschrijf of je houden aan herkenningspunten, zoals ik de weg in moest slaan bij de autoverhuur)

Nou, daar ging ik. Nog wat onwennig met mijn auto en dus ook met de blower aan in plaats van de airco. Niet handig! Toen ik later ontdekte hoe de airco aanging, was ik een stuk blijer met de auto. Ik reed de route die ik op maps had gezien en die een beetje veranderd was door de buurman en ik kwam langs een straat waarvan ik verwachte dat het kantoor daar zat. Zoals de buurman al voorspeld had, mocht ik die weg niet inrijden, dus ik gokte maar wat om aan de andere kant te komen. Ik gokte blijkbaar helemaal goed, want net toen ik dacht dat ik misschien dan tóch fout gereden was, doemde het kantoor voor me op. Ik parkeerde en ging naar binnen waar ik al mijn papieren kreeg die ik nodig had.

Hierna besloot ik maar gewoon naar huis te rijden, maar dat was niet heel eenvoudig. Tot twee keer toe nam ik een verkeerde afslag op de rotonde en toen ik de tweede keer de foute afslag had besloot ik maar naar het strand te rijden. Ineens waren daar borden die aangaven waar eagle beach en palm beach was en ik volgde gewoon de borden, tot ik de molen zag en eerst daarheen wilde. Hij was helaas niet zo mooi als molen de Leeuw in Nederland, maar het was wel leuk om even te bekijken. Binnenkort ook maar eens zien of ik er naar binnen mag! ik reed ondertussen gewoon door en kwam bij palm beach uit. Serieus, de stranden zijn wit en het water is drie kleuren blauw.. net als op de anzichtkaarten en de plaatjes die op internet staan. Erg mooi

Ik stapte niet uit, omdat ik toch nog wat onwennig was met de auto en het heel warm had en dus weer lekker naar huis toe wilde. De terugweg ging vliegensvlug. Ik reed precies goed en nam ook nog de juiste afslag bij de rotonde. Al denk ik nu dat dat misschien gewoon dezelfde afslag is geweest als de eerste keer, maar nu herkende ik de autoverhuur. Bij de autverhuur eraf, met de uithangbordjes naar links en bij de zandheuvel naar links... het begint te wennen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jannemieke

Actief sinds 14 Juni 2014
Verslag gelezen: 213
Totaal aantal bezoekers 3438

Voorgaande reizen:

15 Juli 2014 - 15 Juli 2015

Discover your horizon - Aruba!

Landen bezocht: